Hola Bélgica!

20 september 2015 - Kortenberg, België

Goeienavond,

na 4 landen, 5 locaties, 1 trein, 10 vliegtuigen, 4 gastgezinnen en vele nieuwe vrienden, ben ik heel goed toegekomen in België. Back to reality!

Wat moet ik opnieuw gewoon worden in België?:

• dat mensen me niet voortdurend nagapen omdat ik blond ben en blauwe ogen heb en me niet vanalles willen verkopen (massages, uitstappen, sleutelhangers, ...);
  • dat mensen rondom mij Nederlands spreken - ik ben hier nl. amper nederlandstaligen tegengekomen;
  • dat het middageten boterhammen zijn ipv een grote maaltijd en rond 12u is en niet om 15u;
  • dat het avondmaal een grote maaltijd is en niet een boke met een tas thee en rond 18u30 is en niet om 20u;
  • dat je wc-papier in het toilet mag gooien en niet verplicht in het vuilbakje;
  • dat in België een afspraak om 9u ook om 9u is en niet om 9u45 of zelfs later - op tijd komen zal de eerste weken dus weer wennen zijn!;
  • dat ik niet op een hoogte van meer dan 3000m leef, maar gewoon enkele meters boven het zeeniveau;
  • dat er in België geen bergen zijn :( - IK WIL BERGEN IN BELGIË!!;
  • dat je niet claxoneert om af te slaan, wij gebruiken daar onze pinkers voor;
  • dat het verkeer in België best nog wel goed georganiseerd is (misschien iets te goed) en het daar een chaos is - maar er gebeuren amper ongelukken;
  • dat je voorrang moet geven aan voetgangers op een zebrapad en als het licht voor hun op groen staat - hier moet je als voetganger zien te overleven.

Belgium, it is good to be back!