Semuc Champey

22 juni 2015 - Semuc Champey, Guatemala

Hola!

Dit weekend hebben we een uitstap gemaakt naar Semuc Champey. De reis er naartoe was heel erg lang, maar amai, wat loonde het de moeite!

Vrijdagmiddag vertrokken en vrijdagavond toegekomen in een hostel. Daar hebben we iets gegeten, nog gezellig nagebabbeld en dan gaan slapen, want er stond ons een vermoeiende dag te wachten met veel op het programma.

Zaterdagochtend reden we met een pick-up (met z'n 10-en in de laadbak) naar Semuc Champey; een hobbelige weg met een prachtig uitzicht. Daar toegekomen, maakten we ons klaar voor een lange tocht naar de top van de berg om van een mooi uitzicht te genieten en dan de berg terug af te dalen. Aan de voet van de berg loopt de rivier Cahabon. Na deze lange tocht was een duik in dat heerlijke water enorm welkom :) Op de foto's kan je zien dat de rivier uit verschillende deeltjes bestaat. We zijn zo elk deeltje afgegaan en dat was een avontuur op zich!

Na deze verfrissende duik hebben we middag gegeten. Nu we terug wat op krachten waren, konden we aan de tocht door 'las cuevas' beginnen. Het is een immense grot met koud water, zonder verlichting. Elk van ons kreeg een kaars (zien dat je dus niet onder water gaat ;) ) om zo een beetje te kunnen zien waar je zwom. We hebben daar van een natuurlijke waterglijbaan gegleden, van 3 meter hoog in een poel gesprongen, ... ZALIG!!

Het laatste item op de agenda was in een rubberen band de rivier afvaren. Iets minder avontuurlijk, maar wel goed om van het uitzicht te genieten.

De afsluiter van de dag was een heerlijke maaltijd en dan een typische Guatemalteekse avond: Gallo (het streekbier), tequila, tacos en uiteraard salsa dansen tot in de vroege uurtjes!!

Voor jullie slaapwel nu, voor mij is de avond nog jong ;)

Besos xx

1. Het thuisfront:
    23 juni 2015
    Hallo Roselina, een heel gelukkige verjaardag gewenst van ons allemaal. Drink er maar ne goeie op, dat zullen wij ook doen.
    Papa, Mama, Marlies, Roeland en Sander
  2. Raymond Hendrickx:
    23 juni 2015
    Hartelijk gelukwenst met je verjaardag.
    Prachtige foto s. Het zal wel een prachtige uitstap geweest zijn.
    Nog veel plezier verder.
    Oma en Opa
  3. Meter en Peter:
    23 juni 2015
    Eersten vooral ne gelukkige verjaardag geniet ervan . Wij reizen in gedachten met u mee en via uw verhalen en foto's is dat niet moeilijk nog veel reisplezier en drink er ne goeien tequila op gezondheid METER EN PETER
  4. De dapper Danielle:
    24 juni 2015
    hallo heb je gefeliciteerd op f voor je verjaardag hoop dat je het gezien hebt❤️.De foto s zijn prachtig zal wel een vermoeiende dag geweest zijn.wens je het allerbeste.Ben gisteren bij EMY geweest heb er 1 u30 opgezet was overal file ze zijn aan de autosnelweg aan het werken een nieuwe asfaltlaag leggen.da da tot nog eens.