Hola Peru!

30 augustus 2015 - Cusco, Peru

Hi,

na een vlucht van Quito naar Lima en Lima naar Cuzco (welke heel erg mooi was) ben ik toegekomen in de stad waar de cultuur van de Inca's bruist! Het is hier lekker warm, pitoresk en ik verblijf in een geweldige gastfamilie: gastmama Consuelo en 2 gastzussen Ari (13) en Itala (20).

Ik ben hier nu 1 week en ben helemaal weg van de stad! Ik heb hier al zoveel rondgewandeld en toch blijf ik elke keer verbaasd van wat ik allemaal zie en wat ik blijf ontdekken. Het eten hier is van het beste eten dat ik gedurende mijn trip al ben tegengekomen!

Mijn vrijwilligersproject zet zich in voor kindjes van de straat te houden door onderdak, voedsel en educatie te voorzien. Normaal gezien verkopen de kindjes samen met de mama op de straat en hebben ze geen kans om te leren, zelfs niet om kind te zijn.

Gisteren bezocht ik Chinchero, een dorpje waar het leven precies stilstaat en waar de plaatselijke stam schapenwol vervaardigd en er sjaals en pulls van weeft. Nadien bezocht ik de landbouwterassen van Moray en de zoutgebieden van Maras.

Het is hier puur genieten en zalig verblijven!

Tot binnenkort x

1. Het thuisfront:
    1 september 2015
    Hey, Grote

Hebt ge de condor al zien passeren terwijl ge op uw panfluit aan't spelen waart? Want als da waar is, zullen we "El condor pasa, starring Rosalina Wambacqo" nog eens spelen.

Groetjes,
    De Kleine