Zoveel te beleven in en rond Cuzco!

12 september 2015 - Cusco, Peru

Hello everybody,

mijn derde week in Cuzco zit er al weer bijna op ... Ik kan je verzekeren dat ik hier best nog langer zou kunnen verblijven. Cuzco valt wat te vergelijken met Leuven: altijd wel wat te doen, voor alle leeftijden, zowel overdag als 's avonds/'s nachts, gezellig, fijne ambiance, ...

Ik heb hier van allerlei plaatsjes en stadjes bezocht en natuurlijk alles gerelateerd aan de Inca-cultuur, zo interessant. Foto's zijn uiteraard te vinden in het album van Peru.

Voorbije zondag was het de verjaardag van gastzus Ari en zijn we in een gezellig restaurantje de typische comida van hier gaan eten: chicharones (varkensvlees) en trucha a la plancha (vis). HEERLIJK!!

Peru staat, net zoals België, bekend om zijn lekkere chocolade en dat moest ik dus ook geproefd hebben. We zijn in het café van het 'Choco Museo' uitgebreid gaan proeven en inderdaad, heel lekker!! Ook hebben we een workshop 'chocolade maken' in de school gehad. Op het einde werd er een Chocoladekoning en -koningin uitgeroepen en rarara wie de Reina del Chocolate was: IK!!! Met deze eer werd ik samen met mijn koning Marcos (USA) besmeurd met chocolade door onze 'onderdanen'!

Voor de rest gaat alles uitstekend met mij, het is hier puur genieten!!

Dikke zoen,

Rosita x

1. Het thuisfront:
    12 september 2015
    Prachtige omgeving, lekker eten, goed gezelschap: zo te zien alles om een geslaagd avontuur te beleven. Geniet er nog van en tot volgende week! Mama en papa
  2. Meter en Peter:
    12 september 2015
    He Roselientje ,fijn jou verhalen te lezen van Peru . Onze poets vrouw die in Peru opgegroeid is vind dat ook heel leuk alsik haar vertel over jou verblijf ginder .hou nog een beetje chocolade van ginder over om hier te proeven voor de rest geniet ervan groetjes meter en Peter (-,)
  3. Raymond Hendrickx:
    He, dag Roselien,
    Je beleefd daar een prachtige tijd.
    Geniet er nog verder van. Wij genieten van je prachtige foto's en verhalen. Gezondheid en tot binnenkort.
    Oma en Opa.
  4. Hilde enn michel:
    12 september 2015
    awel, w doen den eerste keer uwe site open en ik zie direkt een aankondiging voor huwelijken online, jomme jomme jomme, niks daarvan he meiske,
    Allez we zchrijven morgen wel wat, wAnt we zijn met uw ouders broers en zuske blijven plakken en dus veel te laat thuzze
    T amuzoase
  5. Hilde enn michel:
    Roselientje
    Ik mis blijkbaar een foto : jij besmeurt met chocolade ????
    Hebben je gemist op de "muziek"uitstap zenne
    Xxx hilde (met ne slapende michel naast mij,kan nie meer tegen het uitgaan he)
    Safe flight home !!
  6. Hilde enn michel:
    13 september 2015
    Zo geboeid door uw reiservaringen : 01.15 h en nog steeds aan't lezen en uw fotootjes aan't bekijken !
    Geniet nog van de laatste dagen
    Slaapwel
  7. Marc en Linda:
    Dag Roselien,
    Gisterenavond, tijdens de uitstap van de harmonie, vernomen dat je aan de andere kant van de wereld zit. Ik ben dan ook eventjes je laatste reisverhaal beginnen te lezen. Maar het zo fijn om te lezen wat je allemaal meemaakt dat ik alle verhalen na elkaar gelezen heb. Ik kan dus ook niet nalaten om nu nog een reactie te schrijven. Je bent super in al wat je doet en je brengt veel vreugde bij de mensen. Daar zullen ze ginder zeker van genoten hebben. Ik vermoed dat iedereen op jou zit te wachten om al je ervaringen te horen. Geniet van je laatste dagen in Peru. Marc en Linda.
  8. Ilse en Luc:
    13 september 2015
    Hola que tal Rosita? Volgens ons gaat het gewoon schitteren met jou. Gisteren tijdens het harmoniefeest hebben we het uitgebreid over jou gehad. Blijkbaar heb jij deze verhalenblog over de schitterende reis die je aan het maken bent. Nu wij geven het toe, we zijn onder de indruk. Wat jij daar allemaal aan het doen bent, gewoon schitterend. Straatkinderen begeleiden, de prachtige natuur bewonderen, in een ziekenhuis meewerken, efkes een presentatieke in het Spaans geven, .... amaai hoor. Schitterend gewoon en ook helemaal iets voor jou!!!!! Een ervaring voor het leven. Geniet er daar nog van. Wij missen je hier nog even verder maar toch .... tot binnenkort. Lieve groetjes, Ilse en Luc (en hopelijk zal dit verhaal getoond worden want ons eerste berichtje zie ik maar niet verschijnen. En anders, heb je voor de prijs van 1, direct 2 reacties :-) )
  9. Hilde enn michel:
    13 september 2015
    Seg, en ik lees nergens verhalen over schoone zuidamerikaanse loverlatina boys, komaan seg, alles vertellen he copinneke
    Die zchildpadden zullen wel hunnne weg alleen vinden hoor, maar hoeveel knapperds ben je daarintussen tegengekomen
  10. Roselien Wambacq:
    14 september 2015
    Amai, wat een verrassing om al deze reacties te lezen! Ik ben aangenaam verrast en onder de indruk van die lieve woorden en grappige berichtjes!!

Hilde en Michel: wat betreft die Zuid-Amerikaanse Loverlatina Boys; ik kan niet alles meteen op de blog smijten he! Er moet nog stof zijn om over te babbelen voor als ik terug ben ;)

Dikke zoen aan allemaal en dikke merci voor de reacties, doet me heel veel deugd!!

Besos, Rosita