Cuenca

20 augustus 2015 - Cuenca, Ecuador

Hola, cómo estás?

Mijn verblijf in Ecuador loopt al bijna op z'n einde, ik kan het amper geloven! Over exact een maand, zondag 20 september, ben ik alweer terug thuis. Wat vliegt de tijd, ik kan het niet genoeg zeggen!!

Mijn tweede weekend hebben we Cuenca, een stad in het zuiden, bezocht. Na een lange nachtrit van 8 uur en een slapeloze nacht, er toch direct ingevlogen en de ruïnes van de Inca's bezocht. Er zijn drie belangrijke plaatsen:

• Ingapirca, waar de ruïnes zich bevinden;
  • Chordeleg, waar juwelen en sieraden dé belangrijkste bron van inkomsten zijn en redelijk goedkoop te vinden zijn;
  • Gualaceo, waar leder dé belangrijkste bron van inkomsten is.

Zondag hebben we het wat rustiger aan gedaan en het stadje Cuenca wat bezocht. Het was een heel erg fijn, maar vermoeiend weekend.

Gedurende de week werk ik nog steeds in het ziekenhuis, 's avonds doe ik meestal iets met mijn gastfamilie of gewoon gezellig samenzijn, en natuurlijk af en toe iets gaan drinken met de vrienden hier!

Gezien de omstandigheden met de vulkaan Cotopaxi, die het nodig vindt om wat onrust te veroorzaken door assen te spuwen, zijn we voorbije weekend in Quito gebleven. Hier is toch voldoende te doen; lokale marktjes bezocht, met de teleférico tot boven op de berg voor een geweldig uitzicht, heerlijk eten, ...

Momenteel geniet ik van mijn laatste week hier en zondag reis ik door naar dé stad van de Inca's, Cusco in Peru!

Chao, amigos!

1. Peggy:
    21 augustus 2015
    Super om al jouw verhalen te lezen!!! Ik kijk steeds uit naar jouw volgende avonturen. Ik word er wel een tikkeltje jaloers van (gezond jaloers hoor, het is jou van harte gegund)... Al die mooie dingen die je ziet en meemaakt. En hoewel ik helemaal niet avontuurlijk ben aangelegd, zou ik gerust met jou willen ruilen, zelfs als ik de paragliding erbij moet nemen.
    Mijn 4-daags reisavontuur beperkt zich tot "gaat de huurfiets met verroeste versnellingen het 40km volhouden met mij?".
    Groetjes en laat weten eens je in Peru bent of de Pisco Sour lekker is ;-)
  2. Roeland:
    22 augustus 2015
    Hey Roselien,
    Zo te zien is het daar wel plezant is in Ecuador.

Hoe valt/viel het werk eigenlijk mee in het ziekenhuis?
    En heb je uiteindelijk nog last ondervonden van die iets te enthousiaste vulkaan Cotopaxi?
    Het is stil(ler) hier in huis, en dat went minder rap dan je zou denken.
    Nog superveel plezier daar in Zuid-Amerika, geniet ervan!
    Vele groetjes uit Erps,
    Roeland
  3. Raymond Hendrickx:
    27 augustus 2015
    Dag Roselien,
    Bedankt voor de prachtige verhalen en mooie foto's.
    Geniet er nog van.
    Tot binnenkort.Oma en Opa.
  4. Roselien Wambacq:
    31 augustus 2015
    Peggy, de Pisco Sour is heerlijk! Moeten we zeker eens proberen in België :)

Bro, de vulkaan heeft onze gebeden gehoord en heeft zich rustig gehouden. Hoewel er nog altijd een grote kans is dat ze in de komende jaren toch het een en ander gaat uitsteken wat niet al te goed zal zijn :(
    Stil in huis? Geniet er nog 3 weken van, want eens ik terug ben, dan ja ... Dan is Rosie back ;)

Dikke zoen xx