Hola Ecuador!

31 juli 2015 - Quito, Ecuador

Dag iedereen,

goed aangekomen op mijn derde bestemming, Quito, en ik ben helemaal klaar om ook hier een geweldige ervaring te beleven!

Op zondag 26 juli 2015 kwam hier toe en amai wat was het hier koud. Na 2 weken aan de hete kust van Costa Rica te vertoeven en dan in het hoog gelegen Quito terechtkomen, was toch even wennen. Alles onder controle nu!

Gedurende de 4 weken dat ik hier ben, werk ik als vrijwilligster in het kinderziekenhuis Baca Ortiz. Het werk bestaat eruit om de kindjes, die gedurende lange tijd in het ziekenhuis moeten verblijven, te entertainen en hen eventjes niet aan de pijn te moeten laten denken. Ideaal dus voor mij :)

Mijn gastgezin hier is echt geweldig; Jacqueline en David (ouders), Angie (19 jaar), Martin (24 jaar) en boven ons woont de oudste dochter Christine met haar echtgenoot en kindje Mikhayl (1jaar).

Voorbije donderdag bezocht ik de evenaar. Heel mooi en jaja, ik heb de stempel in mijn paspoort als bewijs!!

Ondertussen is mijn 7e week van heel mijn Latijns-Amerikaans avontuur gepasseerd, dat wil dus zeggen dat ik over de helft zit :( België zal nog 7 weken op mij moeten wachten, maar ondertussen zal ik ze hier België wel leren kennen. En dat is nodig; hun kennis van België reikt enkel tot het feit dat ze weten dat de vrouw van de Ecuadoraanse president een Belgische is (iets wat ik dan weer niet wist).

Nieuw woordje typisch voor Ecuador: "Qué chévere!", wat wilt zeggen "Allez, zo tof zeg!", (althans dat denk ik toch, haha!!)

Hasta luego, amigos!