Hola Guatemala!

18 juni 2015 - Antigua, Guatemala

Buenas tardes mi familia y mis amigos,

Zondagnacht, 14 juni 2015, ben ik na 24u onderweg zijn veilig en wel toegekomen in het prachtige Antigua, dat ongeveer op 40 min. rijden is van de hoofdstad Guatemala City in Guatemala. Het is hier 8u vroeger dan in België. In Antigua verblijf ik de eerste 2 weken van mijn reis, waar ik Spaanse les zal volgen.

En ja, maandagochtend, na een korte nacht slaap, begon mijn eerste Spaanse les van 7u50 tot 12u. Mijn lerares heet Amabilia en ze geeft me privéles, zodat ik op zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk Spaans zou leren. Effectief, vandaag na mijn 4e les Spaans, gaat de basis al heel vlot!

In mijn school, Mundo Spanish School, zitten studenten van allerlei landen: Noorwegen, Duitsland, Amerika, Engeland, ... Met al deze studenten spreken we elke avond af om iets te gaan drinken, onze avonturen te delen, enz.

Ik heb me ook ingeschreven voor salsa lessen, dewelke echt heerlijk zijn! Hopelijk, na 14 weken in Centraal- en Zuid-Amerika te verblijven, ben ik een echte salsadanseres ;)

Ik woon en eet bij een gastgezin, Zoila en Alfredo. Ze spreken geen woord Engels, maar zijn zo vriendelijk en hartelijk. Zoila kookt heel erg lekker en zorgt ervoor dat ik niets te kort kom.

Dit weekend gaan we op uitstap naar Semuc-Champey, het belooft de moeite waard te zijn. Verslag volgt uiteraard ergens volgende week!

Onder de link 'foto's' vind je de foto's van mijn schooltje en het huis waar ik verblijf.

Vele groetjes en tot een volgende,

Roselien

1. De dapper Danielle:
    19 juni 2015
    is het een goed bed wel weinig meubeltjes ik hoop dat je het tof vind.Goed leren en vergeet niet te genieten en plezier te merken.Groetjes❤️
  2. Meter en Peter:
    20 juni 2015
    Fijn dat we uw reis zo kunnen volgen . Heel blij met uw eerste bericht en de foto's IK heb een nieuw album gemaakt op ons tablet daar komen alle foto's op .hou je goed en veel plezier met alles wat je beleeft knuffels van meter en Peter
  3. Serina Bogaerts:
    18 september 2015
    Wat een leuk verslag Roselien!
    Lijkt me echt een super avontuur!